dimecres, 28 de setembre del 2011

Cinema familiar


La oferta de cinema per infants és amplia, però les sales comercials ens "castiguen" sempre amb produccions tant semblants que de vegades ens sembla que no hi ha res més i ja ni tant sols  busquem!


He llegit que els cinemes Verdi, a Barcelona, han engegat un programa que anomenen  Verdi kids .Una programació estable per públic infantil i familiar doblada al català. Sembla que acollirà cinema de producció independent interessant tant per les temàtiques com cinematogràficament.








L'estrena és amb Kerity. La casa dels contes una cinta d’animació francesa de l’any 2009 dirigida per Dominique Monféry. El film explica la història de Natanäel, un nen que està a punt de fer set anys però que encara no sap llegir. Per això li sap tant greu rebre la col·lecció de contes més valuosa del món. El que no sap és que cadascun d’aquests contes conté un meravellós secret; quan es fa de nit personatges com Alícia, la bruixa o el Capità Garfi surten dels seus respectius contes i avisen en Natanäel que corren un greu perill. Poden desaparèixer per sempre més, i amb ells les seves fantàstiques històries que han acompanyat als nens i nenes generació rere generació. Podrà el petit Natanäel salvar-los del seu fatal destí?





Com passa sovint, la pel·lícula surt d'un conta EN NAT I EL SECRET DE L’ESERANÇA, de Anik Le Ray, Il·l. Rebecca Dautremer, Editorial Baula (2010) Les  il·lustracions son magnífiques .

Em venen moltes ganes d'anar-hi, però... cada vegada em fa més mandra baixar a Barcelona. Si ho fem us prometo una crònica de l'experiència.


 

3 comentaris:

Teresa ha dit...

A mi també em fa molta mandra baixar a Barcelona... però sé que si hi vaig llavors també m'ho passo bé. Petons!

Núria ha dit...

Oh quina història més bonica!!

Cristina ha dit...

Us confeso que ja hem vist la pel·lícula!!! em va encantar!!