diumenge, 17 de novembre del 2013

Dintre meu - Doris Lessing 1994

Aquest és de moment l'únic llibre de Doris Lessing que jo he llegit! i de fet ja fa temps, era al 1998, un temps en que principalment llegia llibres sobre dones i escrit per dones.
Dintre meu és una autobiografia dels seu primers 30 anys de vida (1919-1949) plena de reflexions personals.  Vaig agafar-lo seguint la proposta d'un professor de la Universitat per completar un treball que ja no recordo. Però el llibre si. Un retrat d'una vida impresionant, d'una dona avançada al seu temps i d'una força que és un privilegi!
Ara, amb la noticia de la seva mort,  m'han vingut ganes de llegir El quadern daurat, el llibre que la va catapultar a la fama i al reconeixement



"El talent és una cosa bastant corrent. No escasseja la intel·ligència, sinó la constància. " Doris Lessig