dijous, 21 de maig del 2009

Destruir l'ànima

Ahir, a "sense ficció", el nou programa documental que dirigeix i presenta Joan Salvat a tv3 , es va emetre un reportatge titulat " taxi cap a la foscor" sobre les tortures i experiments als presoners de Guantanamo i a l'Irak, sobretot a la presó d'Abu Graib. Un reportatge ple d’atrocitats, esgarrifoses tàctiques d'interrogació i humiliacions que ni en els pitjors dels meus malsons podria haver imaginat!! Veia aquells homes i dubtava seriosament si havien mort de dolor o de por!

Aquesta és la manera que tenia el govern de Bush de lluitar contra el terrorisme? Creant més terror??!!

Sé que la informació que rebem sempre és retallada, segur que en aquest cas també. Pensar que el que vaig veure és la punta de l’iceberg del mal que l’home pot arribar a fer-se m’encongeix l’ànima!

Hi ha coses que em fan perdre la il·lusió, que em trenquen els somnis. I no cal que em passin a mi, ni al meus. Hi ha vegades que resulta molt difícil confiar en la humanitat!!