dilluns, 19 d’octubre del 2009

Un altre mon és possible


No para de sorprendrem, i alegrar-me, topar de tant en tant amb persones capaces de fer-nos creure que un altre mon és possible. I no amb grans discursos, banys de masses i “marketing”, sinó amb la convicció i el compromís de la seva vida!!
Avui he descobert James Orbinski, un membre de metges sense fronteres que s’ha dedicat a donar resposta al sofriment dels altres: “Lo primero que necessitamos son unos ojos dispuestos a ver el sufrimiento ajeno, y luego la decisión de responder a él con los medios de que dispongas, puede ser algo tant sencillo como ayudar a tu vecino o algo tant complicado como ser médico humanitario. Pero lo importante es estar abierto” .

Ser metge sense fronteres escapa de la majoria de nosaltres, per motius molt diversos i sòlids, però ningú pot tenir excuses per girar els ulls al sofriment del veí! En un moment de la entrevista que avui "la contra" (La vanguardia) fa a James Orbinski, ell mateix diu que si pretens el bé dels teus fills cal que et comprometis socialment.
Estic convençuda que un mon millor també depèn de mi, i de tu!!!
I, inevitablement les preguntes que avui em ronden i em couen, te les trasllado:

Què hi fas tu?
Estàs socialment compromès?
Ets capaç de respondre al sofriment del teu veí?

2 comentaris:

ANNA-AAA-ANNA ha dit...

Bona descoberta el teu blog.
M'agrada i encara m'agrada més quan el que fa és increpar al que està darrere del que escrius perquè es mogui o si més no es faci preguntes.
Gràcies !
Un petó.

Cristina ha dit...

gràcies Anna,