dimarts, 7 de febrer del 2012

Dos llops





Fa un temps vaig trobar aquesta petita història. Me la vaig guardar, però no sé d'on la vaig copiar. És una d'aquells contes que plantegen obvitats que, de tant clares, sovint oblidem. O al menys jo les oblido! 



Som allò que fem crèixer en nosaltres.  







DOS LLOPS
Un matí, un vell indi Cherokee parlava al seu net sobre la batalla que ocòrre a l'interior de totes les persones. L'avi li va dir:
- " fill, meu, la batalla és entre dos llops dins de tots nosaltres. Un és malvat: és ira; enveja; gelosia; tristesa; pesar; avarícia; arrogància; autocompasió; culpa; ressentiment; inferioritat; mentides; fals orgull; superioritat i ego.  
L'altre és le bé: és alegria, pau, amor, esperança, serenitat, humilitat, bondat, benevolència; empatia; generositat; veritat; compassió; i fe.""


El nét ho va meditar un moment i després va preguntar al seu avi:


-Quin llop guanya?
El vell Cherokee va respondre:


- "Aquell al que tu alimentis"